Friday, 16 December 2011

ciTe ciTu Diw@D

Hari nie kan aku nk cite cikit..sory laa ye bape ari xupdate blog aku nie,,
biasa laa cbuk ckit skrg nie..arinie aku nk cite pasal keje aku kt wad 3A wad lelaki taw..
hari nie aku kena bt dressing kt pesakit yg kaki dye memang dah teruk dah xnmpak ada kulit dah semua kulit merah2 jaa...dan berbau cian pakcik 2..menahan kesakitan..aku cuci luka dye dah hasilnyer nampak bersih...pastu aku rasa puas sangt..bukan 2 jew aku bt taw bnyak lagi aku bt masukkan tiub makan kt patient yg xboleh mkan melalui mulut terpaksa laa pakai tiub kt idung nmapk memang seksa laa tapi tuk isikan perut memang kena pakai kn..bila aku berjaya masukkan tiub makan 2 sampai dekat dalm perut tepat dalm perut aku hepy sangt aku berjaya melakukannyer...pastu aku bgi injection pada setiap pesakit bagi makn dan last sekali kerja aku apa lagi tulis report laa tuk org shift mlam plk..seronok sangt dapt tulis report yela nk jadi nurse kn...hihihiape2 pon aku CINTAKN KERJAYA AKU..SEBAGAI SEORANG NURSE TUK MENJAGA PESAKIT SAMPAI SEMBUH DAH BOLEH TERSENYUM....!!!!

Thursday, 8 December 2011

DaLaM PeRciNtaaN^*^

semalam sedih sangt arinie baru aku luahkan kt dlm nie...
kenapa kita harus mencintai???sedangkan adakah org akan menghargai kita???
hati dan perasaan bila dah terluka memag susah nk ubati terlalu perit yg dilalui tetapi kesabaran tetap ukuh dalm hati...kehidupan nie bnyak mengajar aku erti hidup kasih sayng dan dicintai tapi aku xpernah nk dapt kebahagian  2 memang xlayak kah aku mndapt semua 2???tensionnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wednesday, 7 December 2011

tErinGat kEnanGan DiwaKtu paGi..

Diwaktu pagi yg sunyi bila aku bgun jew tiba2 teringt plk kt mama aku....mama aku dah bgun kew haa??
dulu waktu sekolah xpayh nk set time tuk bgun tido pagi2 mama yg kejutkan..rindunyer saat 2...
setipa hari mama buatkn sarapan pagi...dah sarapan berleter jgk nk taw pasai apa sbb adek aku mls nk p kolah 
hehehhehh kelakar jgk bila teringat saat 2 kn...koranag pon mesti teringat kn waktu2 kecik2 mak korang kejutkan korang nk kolah.....dulu bila nk p kolah rendah jaa mama yg hantar dan ambik aku dari kolah naek basikal jaa  bila tima hantar kolah jaa aku nngis tgk mama aku balik sorang bila laa aku dapat beli keta kn...aku nk bawa mama aku naek keta bukan  basikal lagi hihih masa 2 fikir mcm 2 laa biasa  laa fikiran budak2..aku nie sensitif ckit klu bab mama aku aku xleh tgk dye sedeh dan susah...tapi semua dah berlalu terlalu cpat....skrg usia aku dah hampir 21 taun klu diikutkn taun depan aku dah 21 taun makin tua dah lew..time nie aku dah siap2 nk g kls terpaksa bgun sendiri sarapan pon xda org yg btkan bnyk jasa mama aku pada aku...kdg2 2 aku terfikir jika aku melukakan hati mama mesti aku xkn dapt restu dari ALLAH S.W.T adesss rindunyer kt mama...rindu sngt2...bila time nk kolah jaa mesti salam ngn mama pastu mama cium dahi aku...skrg klu p kls xdapt semua 2..nie laa nasib kn bilakita berjauhan ngn ibu kita..tapi aku belajar tuk mengubah keluarga aku menjadai lebih baek..aku xnk keluarga aku hidup dalam kesusahan lagi..pagi nie  hati rasa sayu jaa rasa sedih rasa takut mungkin ada sesuatu yg nk terjadi agaknyer...aku harap xda terjadi apa2 kt keluarga aku...aku xboleh hidup tanpa fmly aku ..k laa aku nk p kls dah nie..t ape2 aku cita lain k..bye2..

Monday, 5 December 2011

*teNtang dihaRi yG paLing boSan**^

5/12/11<<<mcm xcaya jaa dah hujung taun nie..azam tuk taun depn dah ada tapi taun depan laa sy cite yer...
hari aku nk cite pasal kls arinie adess bosan gila xda lecturer yg msuk ngajar..
dok saja sambil dok lepak2 ngn kwn2..mna nk belajaq kls aku bising giler............
arinie plk badmood...adess lagi aku bngang...sbb aku tttuuuuuuuuuuuuuuuuuuttttt!!!!!  
hihi org perempuan taw kn..
sptutnyer balik kls kul 5 tapi awl2 dah cabut bkn ada ape kt kls...
sampai umah aku bka laa buku aku nie..hihih 
buka tuk cite2 baru laa...nnti xda masa dah aku nk menaip nie..time praktikal minggu depan dah start..
haaa!!!baru nk gtaw yg aku terpaksa bertukar ospital laa ke ospital kepala batas...
nk tawu nape sbb ospital baling xdapat masuk xtaw sbb ape laa..
leceh btul..sedeh pon ada gak..tapi xper laa dekat cikt  ngn ostel aku nie..bila time prktikal nnti laa yg xbest sbb aku terpaksa prktikal ngn org 2...huhuuh....xleh nk masuk pala ngn dya....nsib ada kwn2 yg lain nie..
minggu depan terpaksa laa bgun awl bersiap sedia tuk prktikal...wahhh2!!! xsabarnyer............
ceh2 awl2 nie semgt ler tgk 2 hari lagi mula nek mls tapi skrg aku dah sem last..
takut laa bila nk exam nnti xtaw laaa...kwn2 doakn aku yer......!!!!

Sunday, 4 December 2011

*tiMe kAmi paKaT2 cAnTik*

masa nie kami nk gi mne ekk??lupa plk...time pakat2 makeup laa..jalan2..
semua pakai baju kurung ngn kebaya..fuhh..meleleh org lelaki tgk...hahahhahhha xda laaa lawakjer..
tapi time nie yg best sbb kami satu umah berkumpul nk jalan2 sekali...
klu x masing2 bt hal sendiri..NK TAW NAMA SORANG2 X???meh!!nk bagtaw.!!!
dari kanan>>cT ,nurul,kat belakang 2..k.ika..kn depan yg baju biru 2 ehem2..aku ler...
yang xpakai tudung kt belakng aku 2...yana ore perak!!!tepi aku 2 yana kelantan!!! yang tdung hitam kt blkg 2 k.kina...pastu ayong...dan akhir sekali mardiatul....
ramaikn kami...semua nie klu jumpa dok sekali maw bising satu umah...
tapi yg sedihnyer kami dah nk abeh stdy mungkin xdok snie dah.,.huhuuhu...
time aku doj karang cite nie aku nk p kls nie..saje bgun awl..hihih..ok laa 
t aku buka cite lain plk k....bYe2<<*

Monday, 31 October 2011

pOstinG coMing..!!! 0_^)

Tudia posting dok mai dah..kalut plk nk kena p posting....
sekali aku dapat kt posting kt kampung aku sendiri nk taw kt mna BALING LAAA.....
sonok kot t leh balik jumpa mama aku hari2..hahahha...
selama 3bulan posting maw gila aku...kali nie managment aku minta bt kt tempat aku sendiri..
senang ckit tapi xtaw laa medam apa yg jaga tuk managment nie takut gakk..
bt medam garang mcm singga lagi kecut perut aku laa...hihihhi..
ape2 pon hepy laa nk posting dah nie.....kwn2 doakn aku yer....
muaahhh cayunk kamu semua...!!!!

haRi hEpY ResulT kUar deMMM..!!!!

Arinie 31/10/11 saat ditunggu2 hahah sudah tiba taw pasai pa result kuar laaa apa lagi....
maw taw kelam kabut dak2 kls aku p tgk result berebut2..
yg best 2 ramai yg result terBAEK!!!! cemerlang..pointer tinggi taw......
nk taw x result aku jeng2>>>3.54 jer tapi alhamdulillah laa syukur sangt...jnji dapt pointer 3.5 keatas ..
bt nurse group5 cayok2!!! tuk sem akhir nie yer....

Tuesday, 25 October 2011

KenanGan kE kL BersAma*(*)


                      20/10/11 khamis nie time aku ngn kwn2 p robongan p KL.hihihi best jalan2 ngn kwn2....
                kami p tuk meriahkan satu majlis rasmi yg kolej kami bt iaitu dana tuk pelajar.....
nie semua member2 satu bas ngn aku nk taw nie member2 gila2....
klu dok satu bas maw taw bising nk mampuih..best sangt...
pe2 hal memang enjoi sangt aritu...
CAYOKK!!! TUK NURSE GROUP5 XLAMA DAH NK FINAL EXAM.....
SEMOGA KAMI BAKAL2 GANTI NURSE2 DILUAR SANA.....
WAWA SYG KORANG SEMUA.....!!!!

Thursday, 13 October 2011

ciTer aKu beRmuLa..^^

skrg kn aku dah masuk sem 6 sem akhir 2..takutnyer nnti nk ambil exam LJM...
sementara tunggu result sem 5 takut gak klu pointer turun....
dok fikir jaa nie xtaw laaa ketaq pala2 dok fikir....maw taw sem5 susah gak aritu masa exam..
aku dah usaha tapi xtaw laa jawapan aku btoi kew x???
arrrgggghhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!! takutnyer.....!!!!!!

Thursday, 28 July 2011

tiMe kaMi praktiKaL DpErLis....

nie time tunggu bas shiif ptg....
k.shima,k.sha,.shikin......
ngn geng2 prktikal..
chah,maria,farah,aku  k.yu...
 nie plk time kt hostel sre malaysia kt perlis...
aku ngn k.yu..
dgr ceramah tentang org psikiatrik..org sakit mental laaa...
best jgk...apa yg penting...MAKAN FREE..!!!!hahahhaha
 nie laa wad oT.....SEMPOiiiii..
 time nie kt dalm wad ot..sje suke2 ambik pic..
bt kenangan...
aku dan k.shima....
nie peralatan di bilik oT..bila nk bt pembedahan...
seronok dapt lihat di dalm bilik oT....

Tuesday, 26 July 2011

aKu daH keMbaLi..

aku dah abeh posting kt kanggar perlis seonok dapt mcm2 pengalaman aku..yg bst jga wad psikiatrik wad mental..skrg prktikal kt k.batas plk..aku ingt bila balik snie aku hepy tapi semua terjadi pada suatu mlm yg aku xsangka aku betul2 xtawu apa yg aku bt kenapa yer...???aku xkuat lagi tempuhi semua nie rasa mcm nk buang jauh2 tapi aku xboleh kerana ia amat penting bgi aku...hidup aku...hati nie makin hncur mungkin salh aku silap aku cara aku tapi aku xmintak jadi kasar mcm nie..aku tawu sapa aku..ermmmm......nngis pon airmata dah xda...

aku sangt mnyayanginyer abg...!!!nape semua nie terjadi kenapa kita selalu mcm nie..bila kita mcm nie abg makin jauh dari syg...syg sorang2....syg tawu silap syg abg cakp syg ego..yaa syg akui..xda niat nk kurang ajar ngn abg ....syg setia pada abg..syg xpernah fikir tuk ada org lain..tapi nape abg tetap fikirkn syg ada org lain cinta xkn hadir klu xda keihklasan......terserah laa pada abg....abg xkn dapt perempuan yg btul2 mencintai abg seperti syg mencintai abg...syg xpernah memelih syg xkisah tentang kurangnya abg..syg bukannyer bidadari...hnya manusia biasa jaa...sy cintai abg dari hati dan syg bahagia bila kita bersama tapi tiap kali mcm nie kita dah makin jauh....syg xtawu mcm mna lagiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Saturday, 2 July 2011

Foto Menarik
Foto Menarik
Foto Menarik
Foto Menarik
Foto Menarik
sebelum
    
selepas

Thursday, 30 June 2011

BeriTa yG menYendiHkan..huhuhuhu...!!!!!!!!!!!!!!!!

arinie kn dapat berita sedey jaa ..adesss aku terpaksa prktikal jauh dari fmly..selama 2 bulan xdapt laa puasa ngn fmly ...sedey2 sangt..aku xmaw p...tapi nk uat mcm mna lagi..adessss.....napa laa aku yg tersenarai nie..manyampah tul aku..klu sebulan xpa laa jgk nie x 2bulan lak 2...arrgghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...lps 2 ada plk dua orang mamat babun mana ntah dok mai serang umah gua plk...ckap perhhh cantik punya bahasa..mau agua rembat muka mamat nie...nasib abek kwn aku tahan aku tadi..eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee geram btul laaa.....!!!!

Tuesday, 28 June 2011

sEsudAhNyEr abiH kelAs..!!!!

arinie bosan gilaa laaa pgi tadi p kls tapi kls xda ponnn...
dok lepak2 ngn member2 jaa..sambil aku dok menaip soalan...
bila laa nk abih menaip nie kejang dah otot2 aku nie.....
   arinie kt kls punya dok tunggu ingt lecturer nk masuk citer pasal prktikal tapi hampehhh!!!!
aku ngn kwn2 blah laa mls dah nk tunggu...agak2 lecturer terkejut x sbb satu kls balik awl..
balik plk kt umah sambung kja yg xbih2 nie..huhuhu..........
ptg nie mcm biasa laaa aku main futsal maw jaa boleh rembat penjaga gol arinie.,,hihihi 
aritu dapt masukkn gol..arinie xtaw la..a.maw taw ada budak nie mcm xpuas ati jaa bila main futsal..

kwn2 yg lain pon xsuka dya...tapi aku cool jaa..tgk budak nie..klu hebat sangt maw tgk sapa rembat sapa ptg kn2..hihih...<<>>>

teRSebUt LAaa sebuAh...*()teRjaDi sesUatU seMaLam...*()

<<<>>>>semalam aku kuar g mkn ngn my hubby aku tiba2 .....
waktu kami nk balik 2 kami tenampak satu kemalangan antara keta myvi dan moto...
keta remuk didepan moto plk hancur....
kami singgah sebentar nk tgk keadaan manusia yg terbabit..
upa2nya perempuan cedera teruk dikepala dan kuar darah bnyak....
apa lagi kalut laa semua org p tgk..ambulans sampai mcm siput jaaa.....
lps 2 aku balik jaa nk tlg ramai sangt..xtaw laa apa jadi lepas 2....
arap2 manusia 2 xda dapat diselamat kan...aminnn.............!!!!<<<>>>

Monday, 27 June 2011

pOstinG coMing..!!! 0_^)


minggu depan bermula laaa posting aku..
4/7/11..di ospital seberang jaya..
untuk sem 5 selama sebulan xsabar nk jumpa pesakit2..
yg menyedihkan aku tinggl bersama mardiatul jaa dirumah nnti sbb kwn2 yg lain dpt posting jauh laaa..
jadi laa raja dlm umah aku..
sunyi jaaa..tapi apa2 pon jnji posting 2 penting..
lepas jaa sebulan aku posting kt ospital seberang jaya ..
aku di tranfers ke ospital kanggar plk jauh 2 dari fmly yg sedey sangt aku terpaksa berjauhan ngn fmly bulan puasa plk 2..huhuhhu..!!! menyedihkn....menyedihkan....!!!!

Sunday, 26 June 2011

buat apa nk CURANG !!!!!

HUHUHU....kita dikata selalu mengunakan perkataan curang setiap dalam percintaan 
tanpa usul periksa kn2..kdg2 naek mnyampah bila dituduh curang sdgkn setia..kang klu bt btul2 baru tawu..
bgi aku lbh baek kita setia pada yg satu klu laa pasangan kita 2 curang biarkn dya kerana allah 2 maha kuasa kn kita akn dapt yg lbh baek...bgi aku cinta 2 suci kdg2 manusia nie anggap cinta laa penyebabnya..ckit2 nk salhkn cinta..hurmmm..lumrah kehidupan laa katakn...yg dikatakn curang plk sbb masing2 xpuas ngn apa yg dorang ada...kasih syg atw sje2 nk ilang bosan..<<<ataw rasa diri 2 ensem sangt n cntik sangt....klu dah kntoi berpecah belah laaa.....apa2 pon diri dah besar so pandai fikir yg mna baek yg baek burukk....................!!!!

Di maLam BbQ...seronOk beB..!!!

ketikA berSamA kwn2 hEpy sangt...kenAngan ini xakn aku lupakn sampai biLa2..pada kWn2 yg sportinG mcm koRAng

Friday, 24 June 2011


sahabat kau segalanya ...tiada angpa semua xda erti hidup aku..aku syg angpa semua....korang sahabat yg sejati..semoga kita berjaya dan mencapai cita2 yg cemaerlang...:)